środa, 18 stycznia 2012

Dzień Kubusia Puchatka

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. 130 lat temu, 18 stycznia 1882r.  urodził się pisarz Alan Aleksander Milne. Rocznica urodzin autora "misia o bardzo małym rozumku" stała się okazją do ustanowienia 18 stycznia Międzynarodowym Dniem Kubusia Puchatka.

Cytaty:
  • Jestem Misiem o Bardzo Małym Rozumku i długie słowa sprawiają mi wielką trudność.
  • Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić.
  • I gdy Królik zapytał: – Co wolisz, miód czy marmoladę do chleba? – Puchatek był tak wzruszony, że powiedział: – Jedno i drugie. – I zaraz potem, żeby nie wydać się żarłokiem, dodał: – Ale po co jeszcze chleb, Króliku? Nie rób sobie za wiele kłopotu.
  • Jest Biegun Południowy i jest chyba jeszcze Biegun Wschodni i Zachodni, choć ludzie nie lubią o nich mówić.
  • Lubię rozmawiać z Królikiem, bo Królik mówi wyraźnie o rzeczach wyraźnych, jak na przykład: Już pora na śniadanie lub Misiu, zjedz conieco...
  • Mam w spiżarni dwanaście garnczków, które wołają mnie już od godziny.
  • Puchatek spojrzał na obydwie łapki. Wiedział, że jedna z nich jest prawa, i wiedział jeszcze, że kiedy już się ustaliło, która z nich jest prawa, to druga była lewą, ale nigdy nie wiedział, jak zacząć.
  •  – Puchatku?
    – Tak Prosiaczku?
    – Nic, tylko chciałem się upewnić, że jesteś.
  • Wiesz, Prosiaczku... miłość jest wtedy... kiedy kogoś lubimy... za bardzo.
  • – A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
    – Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.
  • Jeśli będzie Ci dane żyć sto lat, to ja chciałbym żyć sto lat minus jeden dzień, abym nie musiał żyć ani jednego dnia bez Ciebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj