sobota, 13 kwietnia 2013

Nikodem pyta o żyrafy

Nikodem bardzo interesuje się wszelkimi zwierzętami. Uwielbia książki o zwierzętach - zwłaszcza encyklopedie i książkami z ciekawostkami o zwierzętach. Namiętnie ogląda wszelkie programy telewizyjne o życiu zwierząt. Zna różne dziwne gatunki typu manat czy lampart morski.
Wczoraj zadał mi z pozoru proste pytanie:
- Mamooooooo, czy żyrafa się kładzie?
- Yyyyyy, chyba tak. Śpi wprawdzie na stojąco, z tego co wiem, ale chyba czasami się kładzie.
- A kiedy się kładzie?
O rany!
- Szczerze mówiąc - nie wiem, ale zaraz posilimy się wujkiem google i znajdziemy odpowiedź na Twoje pytanie.
No i poszukaliśmy w internecie wiadomości o żyrafach. Okazuje się, że w zasadzie miałam rację. Zoo Płock mówi, że żyrafa: "śpi często w pozycji stojącej, czasami się kładzie, kierując głowę do tyłu i opierając ją o jedną tylną kończynę, przez co szyja tworzy łuk".
Zagłębiając się dalej doczytaliśmy, że w środowisku naturalnym żyrafy przeważnie śpią na stojąco z głową opuszczoną do dołu. Gdyby się położyły, w razie ataku drapieżnika, mogłyby nie zdążyć się podnieść. Leżące żyrafy przeważnie można spotkać w zoo. Kolejną ciekawostką jest fakt, że żyrafa w ciągu doby śpi tylko przez około 15-20 minut! Żeby człowiekowi tyle wystarczało!

źródło: internet
Muszę przyznać, że nigdy nie zastanawiałam się nad trybem życia żyrafy:) Cieszę się, że moje dzieci, zadając dziwne pytania, zmuszają mnie do ciągłego zgłębiania tajemnic świata! No cóż, człowiek uczy się przez całe życie:)

post signature

22 komentarze:

  1. Dziecięcy pytania często zaskakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow dzięki twojemu synkowi wiem więcej :)
    Przy okazji zapraszam na candy

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie chciałabym być żyrafą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co najmniej osiem godzin doby do przodu! Ja też tak chcę:)

      Usuń
  4. No to matka się dokształci w dziedzinie zoologi, a co! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noooo, teraz muszę się dowiedzieć, ile czasu żyje mucha i gdzie mieszka, jak nie mieszka w domu:P

      Usuń
  5. ojjj juz nie mge sie doczekac jak moja zacznie paplac mimo ze juz wiem ze bede miec tego czasami dosc hihi
    pozdrwaim i zapraszam do odwiedzin u nas

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna żyrafa - u nas króluje w zabawkach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To chyba trzeba zakupić jakąś książeczkę o zwierzątkach ze szczegółową wiedzą....
    Mój Łukaszek zachwycony jest ostatnio gorylami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczek o zwierzętach trochę mamy - encyklopedie, leksykony i co tam jeszcze:)

      Usuń
  8. Uwielbiam dziecięce pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pytanie super! i ja co nowego sie dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj tak :) Maksiu dopiero się rozkręca z pytaniami, ale wszystko przed nami...coś czuję, że też będzie dociekliwy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham żyrafki, ulubiona maskotka Igiego z którą śpi to właśnie żyrek. Super pościk, nawet się nad tym nie zastanawiałam, ale dobrze wiedzieć, pewnie Igi za jakiś czas też mnie będzie pytał o takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Mamę ze Skierniewic, całe życie jeździłam tam na wakacje do rodziny :) Pewnie już niedługo otworzą po zimie lodziarnie przy kościele Jakuba :)
    Odkąd jestem mamą dowiedziałam się tylu rzeczy z różnych dziedzin życia,że sama jestem pod wrażeniem :)
    Zapraszamy do nas na :"mama dwóch córek",dopiero się rozkręcamy z blogowaniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam:) Najlepsze lody w mieście wciąż są najlepsze:)))
      Oczywiście, że do Was zajrzę!

      Usuń
    2. Oj tak... miłością do tych smaków lodowych z dzieciństwa (i nie tylko dzieciństwa) zaraziłam Męża i Córcię, Młodsza na razie z racji wieku nie miała okazji ani być w Skierniewicach, ani próbować lodów... Ale wszystko przed nami ;) Mam ogromny sentyment do Skierniewic, w zasadzie tam był mój drugi dom i najlepsze wakacje pod słońcem, żadne all inclusive w Turcji nie może się równać z tym ile mieliśmy radochy jadąc na dwa miesiące do Skierniewic. To były piękne czasy.
      Zapraszam do siebie częściej
      Miłej niedzieli, u nas W KOŃCU słońce :)

      Usuń
  13. ile mozna się dowiedzieć dzięki dzieciom:))

    OdpowiedzUsuń
  14. A mnie jakby kto zapytał jak żyrafa śpi to miałabym problem z odpowiedzą :( Ale już wiem!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj